Na základě aktuálního testu pneumatik lze s jistotou doporučit pouze osm sad. Naopak tři zcela propadly, na vině byla zejména nedostatečná ovladatelnost při řízení a brzdění.
Časopis dTest otestoval zimní pneumatiky a přinesl přehledné výsledky 31 modelů o rozměrech 165/70 R14 a 205/55 R16. Vyvážených výsledků dosáhlo v testu celkem osm modelů. Mezi pneumatikami menších rozměrů dopadly nejlépe Michelin Alpin A4, a to díky nejlepším jízdním vlastnostem na mokré vozovce a také velmi dlouhé životnosti. Druhé skončily Continental ContiWinterContact TS800, které dopadly nejlépe na sněhu.
Redaktor časopisu dTest Beneš varuje: „Nelze doporučit čínský výrobek Effiplus Epluto I, který má velmi špatné jízdní vlastnosti na mokru, a také novinku od ukrajinského výrobce, model Premiorri ViaMaggiore. Ten nezvládl jízdu dokonce ani na suché vozovce.“
Z 16palcových pneumatik, které jsou vhodné pro vozy nižší střední a střední třídy, dopadly nejlépe ContiWinterContact TS850. Mají dobré jízdní vlastnosti za všech podmínek a na sněhu i náledí dostaly nejvyšší hodnocení. Václav Beneš dodává: „Naopak zcela propadl model Everest 1 německé značky Syron. Neobstál v testu ovladatelnosti a měl dlouhou brzdnou dráhu na mokré vozovce.“
Novinkou letošního roku je nařízení Evropské unie, podle kterého budou muset být od listopadu pneumatiky označeny speciálním štítkem s informacemi pro kupující. Beneš upřesňuje: „Na štítku najdou zákazníci údaj o valivém odporu, přilnavosti na mokru a hlučnosti. Rozhodující pro výsledek je přitom použitá směs. Tvrdší pneumatiky napomáhají snížení spotřeby paliva, ale na druhou stranu budou mít delší brzdnou dráhu. U měkčí směsi tomu bude naopak.“
Kompletní test zimních pneumatik je k dispozici do 2. října 2012 zdarma na www.dtest.cz/pneumatiky
Kontakty:
Ida Rozová, rozova@dtest.cz, tel.: 241 404 922
Václav Beneš, benes@dtest.cz; tel.: 241 404 922
Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty. Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2010 publikovalo sdružení na stránkách časopisu dTest informace o více než 10 000 výrobcích, varovalo před 530 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 546 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Dobrý den, zakoupil jsem penu.TOMKET od f. nejlevnější pneu.cz. bylo mi řečeno, po nesčetných meilech, že pneu jsou výborné, s certifikátem kvality atd atd. I jsem je koupil, nechal přezout, vyvážit ale auto se začalo klepat. Peugeot508 diesel. nechal jsem je převážit znovu a výsledek žádny. při km rychlosti 90 a 130 se auto klepe. udajně je pneumatika křivá a házi do stran, tedy dezén je trochu nakřivo. Před tím jsem jezdil na michelin a bez problémů. No ted je s nima tahanice, chtějí abch jim kola připravil, že si je odvezou ale když neshledají zívadu tak budu platit jak dopravu tak snad i výlohy. A to se mi krajně nelíbí. Co v takovém případě dělat, existuje něco jako kontrola kvality s protokolem o který se můžu bez obav opřít. Auto bych musel dát na špalky a jak to tady znám tak budu měsíc bez auty a pak mi řeknou že je chyba nekde jinde a tahanice začnou na dlouhé měsíce. Prosím, jak bych měl postupovat, pokud víte. Děkuji Krupička Zdeněk . pneu rozměr215/55/17