Neúspěšné e-shopy

Neúspěšné e-shopy

InfografikaÚspěch elektronického obchodu závisí na celé řadě faktorů. Patří sem jak forma, tak obsah. Kvalitní design webových stránek, jejich přehlednost a estetika mají ohromný vliv na jejich návštěvnost. Jde o kombinaci barev, písem, tvarů a hlavně o jejich celkovou harmoničnost. Zákazník se musí v obchodě cítit dobře, tedy že ho zde někdo vítá, věnuje se mu, radí mu, je přesvědčivý, ale také zdvořilý. Pokud se zde člověk necítí dobře, z elektronického obchodu jednoduše odejde a klidně nechá plný košík těsně před zaplacením

Poplatky a formuláře

Co nakupujícího zaručeně rozlítí a často donutí ustoupit od nákupu na poslední chvíli, je zjištění nečekaných poplatků. Nejde přitom nutně o jejich výši, jde spíše o princip. Zákazník je nerad klamán. Informace o poplatcích musí být jasně uvedené dopředu, jinak to bude vnímáno negativně. Ovšem někde se s poplatky počítá, jako je tomu u nákupu letenek. Jde tedy i o druh zboží a jeho cenu, poplatky nesmí být přehnané a mělo by být jasné, proč jsou vyžadovány. Druhou možností je zahrnout poplatky přímo do ceny zboží.

Nejde ale zdaleka vždy jen o cenu. Zákazník je pánem, není ochotný plnit povinnosti, které se mu zdají zbytečné nebo vynucené. To platí zejména v případě registrace, vyplňován

Platba a dopravaí informací, které je zdlouhavé nebo se opakuje. Zákazník by měl mít možnost volby, registrace by neměla být nutná. Měly by z ní také plynout jasné výhody. Podobně automatické zasílání newsletteru může zákazníka otrávit a odradit od budoucích nákupů. Naopak vstřícné kroky, jako je například tlačítko „Zpět“, umožňující úpravu nákupu, zákazník jistě ocení.

U online nákupů, na rozdíl od nákupů v kamenných obchodech, je samostatnou kapitolou platba a doprava zboží. Zákazníci mají různorodé preference, jde tedy o to, splnit všeobecné představy, ale zároveň nabídnout i některá řešení šitá na míru. Někteří zákazníci spěchají, většině jde ale v první řadě o cenu. Jde i o drobnosti, v době Vánoc může schopnost obchodu doručit produkty rychle být rozhodující a na poplatky se bude hledět o něco méně než jindy.

Nikdo nechce naletět podvodníkům a hledá tedy důvěryhodné internetové prodejce. Ty nabízejí obvykle několik různých typů plateb, například platební kartou, pomocí Paypalu, bankovním převodem, na dobírku a dalšími způsoby. Pokud zákazník nevěří způsobu platby nebo doručení, může si začít klást otázky a raději zvolit kamenný obchod nebo jiný e-shop. Svoji roli zde tedy hraje i renomé jednotlivého e-shopu. Například vouchercloud nabízí slevy ve významných a zaběhnutých elektronických obchodech.

Zdroj: www.vouchercloud.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..