Wait marketing se zaměřuje na lokality, v kterých potencionální zákazník tráví dost volného času. Klasickým příkladem je čekárna u doktora. Zde často najdete mnohé reklamní letáky, nástěnky obalené různým info materiálem apod. Nudící se zákazník, který musí v čekárně čekat třeba i několik desítek minut, je rád za jakékoliv zabavení se. Proto, čtenost reklamních materiálů v čekárnách je velmi vysoká. Z toho důvodu je wait marketing velmi oblíbený. Mimo to wait marketing umožňuje díky dostatku času zákazníka dlouhou dobu důkladně zpracovávat, na rozdíl od billboardů, které na to mají maximálně několik vteřin.
Dnes jsem narazil na geniálně jednoduchý nový způsob realizace wait marketingu. Je to tak prosté a geniální, až nad tím člověk musí zajásat. Onen zmiňovaný geniální nápad spočíval v umístění reklam na zadní stranu sedaček v autobuse viz. obrázek. Cestující má tak neustále na očích jednu reklamu, která v tomto případě je na pamlsky, takže ještě v autobuse máte pekelnou chuť na pamlsky z obrázků. V tomto případě byl dokonce na každé sedačce obrázek jiný, takže až druhý den cestují nastoupí do autobusu, bude koukat na jiný pamlsek. Mimo to, reklamu uvidí tak dlouho, dokud reklamu někdo nesundá. Tento způsob wait marketingu je ještě dokonalejší než v čekárnách. Jen v tomto případě bych vytkl tvůrci reklamy dvě věci. Plocha, která se dala efektivně využít, mohla být větší, a pak také mi zde chybí QR kód s webovou adresou, telefonem a klasickou adresou. I když by v QR kódu samotná webová adresa bohatě stačila.
Pokud jezdíte v MHD, tak jste se již určitě s wait marketingem také setkali, avšak tato realizace mi přišla mnohem lepší, než reklamou polepené stropy a okénka autobusů. Působí nenásilně, trvale a hlavně před ní není úniku. Ještě lepší, avšak mnohem dražší by bylo reklamu v autobuse zobrazovat na LCD monitorech. Každopádně, aby si cestující na reklamu nezvykl a nezačal jí ignorovat, je potřeba jí neustále obměňovat, a ideálně nějak bavit cestujícího. Fantazii se meze nekladou.