Skip to content
  • Nákupy v Číně
  • Akční nabídky
  • O stránkách
Kde nakupujete?

Kde nakupujete?

Magazín o nákupech v eshopech i v kamenných prodejnách

  • E-shopy
  • Kamenné obchody
  • Služby
  • Recenze
  • Pro muže
  • Pro ženy
  • Rady
  • Pro obchodníky
  • Kontakt
  • Toggle search form
Pronájem dodávky v Praze, který dává smysl každý den Auto-Moto
Když základová deska na klíč určuje úspěch celé stavby Bydlení
Profesionální stěhování Praha bez stresu a skrytých poplatků Bydlení

Sociální nakupování

Posted on 1. 6. 201011. 8. 2017 By Birkof Žádné komentáře u textu s názvem Sociální nakupování

Nejlepší reklama pro kohokoliv je osobní doporučení. Tomu nic asi nikdy nebude moci konkurovat. Nicméně jak nakupujeme v dnešní době? Kromě běžných věcí každodenní potřeby nejčastěji na internetu. Při tomto nákupu Vám často kamarádi moc nepomůžou, protože dost možná nakupují v jiných e-shopech, kterých je dnes tolik, že se občas člověk až divý, že vznikají další a další.

Tuto skutečnost již největší internetové obchody pochopily, a proto na své stránky umísťují nejčastěji Facebookové ikony s názvy „Zeptejte se přátel na Facebooku“ u konkrétních produktů. A dělají dobře. Facebook s více jak 250 miliony uživatelů má v sobě ohromný potenciál, který zatím obchodníci a ani samotný Facebook neobjevil, protože jediné co je zde komerční je po stranách pár malinkých bannerů, na které moc lidí klikat asi moc nebude. Účinnost této reklamy je totiž velmi nízká (kolem 1-2%).

Rychlý přehled obsahu článku

  • Češi se socializují
  • Jinde to již funguje, tak proč ne u nás
  • První záblesk
  • Co bude dál?
          • Dodatek pro Wikipedii:
          • Já, autor tohoto textu http://www.kde-nakupujete.cz/2010/06/01/socialni-nakupovani/, souhlasím s tím, aby tento můj text byl sdělován prostřednictvím Wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/Sociální_nakupování pod licencí GFDL (závazné znění: http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html; neoficiální překlad: http://www.gnu.cz/article/36/) a pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported (závazné znění: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/; celá verze: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/legalcode). Beru na vědomí, že toto dílo může být libovolně upravováno a přebíráno dalšími stranami k jakémukoli účelu včetně komerčních. Přeji si, aby za autora tohoto díla byl označen Ondřej Veselý DiS.

Češi se socializují

Mezi teenagery platí, že kdo není na Facebooku (dále FB) jako by nebyl. Pomalu FB začínají používat i starší ročníky, kteří začínají zjišťovat, že to není zas tak špatné. Konec konců, kde jaký chytrý telefon má dnes v sobě zabudovanou FB aplikaci, odkud si můžete stáhnout fotografie ke kontaktům v mobilu, a spousty dalších a být zkrátka on-line a být IN. Mladí díky všudypřítomnému internetu neustále ve spojení se svými kamarády a toho je potřeba využít.

Jinde to již funguje, tak proč ne u nás

V zahraničí je dnes již běžné, že obchody vytváří sociální sítě přímo ve svých e-shopech, buď formou jednoduchých diskusních fór, nebo vytvoření firemní stránky na FB, případně pomocí nějakého svého vlastního sociálního software.

Jednou ze zajímavých sociálních sítí orientovaných na nakupování je třeba kaboodle, nebo Iliketotallyloveit, které fungují na principu provizí, kdy obchody za prodané zboží vyplácí těmto sítím určitou provizi.

První záblesk

Heuréka.cz nedávno představil uživatelům možnost hledat si přátele, hodnotit a doporučovat zboží, čímž v podstatě vytvořil takovou jednoduchou sociální síť.

Mezi plnohodnotné sociální sítě bude od října tohoto roku patřit síť AskAround.cz, která půjde kompletně propojit s FB. Každý e-shop, který se do této sítě přidá, bude mít u svých produktů malou ikonu, která vás vtáhne do sociální sítě, kde si budete moci popovídat a vyměnit zkušenosti s tímto výrobkem.

Co bude dál?

Bylo by zajímavé vytvořit sociální studii, která by popisovala vliv sociálních sítí na kvalitu a cenu produktů a dopad těchto sítí na výrobce. Nedávno se nechala slyšet jedna manažerka velké firmy, že jim stránka na Twitteru, občas dá dost zabrat, protože musí chtě nechtě odpovídat na často složité dotazy od uživatelů, kteří tímto mají možnost přímo ovlivňovat výrobce.

Přestože můžou sociální sítě pro dost firem působit občas i problémy, pokud chtějí vydělat peníze, musí se firmy socializovat. Bez toho to dnes již nejde.

Jaký je Váš názor na sociální nakupování?

Dodatek pro Wikipedii:
Já, autor tohoto textu http://www.kde-nakupujete.cz/2010/06/01/socialni-nakupovani/, souhlasím s tím, aby tento můj text byl sdělován prostřednictvím Wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/Sociální_nakupování pod licencí GFDL (závazné znění: http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html; neoficiální překlad: http://www.gnu.cz/article/36/) a pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported (závazné znění: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/; celá verze: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/legalcode). Beru na vědomí, že toto dílo může být libovolně upravováno a přebíráno dalšími stranami k jakémukoli účelu včetně komerčních. Přeji si, aby za autora tohoto díla byl označen Ondřej Veselý DiS.
Aktuality Tags:facebook, marketing, nakupování, sociální, twitter

Navigace pro příspěvek

Previous Post: 5 tipů na efektivní nákup v supermarketu
Next Post: Video: reklama na blogbuster

Čtěte dál..

Jak bezpečně a výhodně nakupovat na českém internetu Aktuality
Jak se připravit na vánoční nákupy, abyste se vyhnuli stresu Aktuality
tablet s Androidem Amazon chystá tablet za 50 dolarů Aktuality
Jaké je Scan&Go v Globusu? Vyzkoušeli jsme ho za vás Aktuality
Chcete koupit nemovitost? Udělejte to teď Aktuality
Den dopravy zdarma v roce 2014 Aktuality

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © 2025 Kde nakupujete?.

Powered by PressBook Blog WordPress theme