Zájem o nákup v amerických e-shopech slábne, nejvíce se objednává z Asie a EU

Po zvýšení DPH a cla došlo k tomu, že se již zas tak moc nevyplácí nakupovat v amerických e-shopech, kde se dají sehnat určité druhy zboží levněji než u nás. Proto není divu, že došlo v tomto roce k výraznému propadu (-37%) v objednávkách z Ameriky.

Naopak vzrostl nákup zboží z EU, zejména pak z Německa a Slovenska. Nákup v rámci EU využívá výhod Schengenského prostoru a tak není potřeba platit clo a ani DPH.  Bohužel doprava po EU je relativně drahá.

Čína s Taiwanem stále vedou v množství objednaného zboží, i když zboží nad 22 Euro se automaticky daní a dopočítává se k němu DPH. Jednak je zboží z Asie levnější a také často s dopravou zdarma. Hodně lidí si tak přes internet od nich nakupuje levné zboží, které se následně u nás prodává za 2 až 3 násobek pořizovací ceny.

Jeden příklad z praxe. Jedna paní při návštěvě Číny objevila zvláštní druh deštníku, který se jí zalíbil. U nás ho následně prodala za trojnásobek pořizovací ceny. Protože, deštník měl úspěch, dala ho „se slevou“ na slevomat a během měsíce měla zakázku na 5.000 deštníků, na kterých si vydělala poměrně zajímavé peníze.

Otázka pro čtenáře: Jaký je váš nejoblíbenější zahraniční e-shop?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..