AkceZ, slevový portál naruby. Má šanci na život?

Klasické slevové servery asi již každý z Vás zná. Po jejich boomu se jejich počet neustále snižuje, i když na nich lidi nakupují čím dál více. Holt, když kupříkladu slevový server provozuje parta ze střední školy, nemá zpravidla takový server moc šancí na život na již tak přeplněném a malém trhu. V poslední době se u nás objevil nový druh slevového serveru, který funguje jaksi naruby.

Slevy postavené na hlavu

Klasický slevomat osloví prodejce a ten se rozhodne na nějaký produkt nebo službu nabídnout slevu, pokud si produkt objedná definované minimální množství lidi. V ten moment se sleva stává aktivní a je možné celý obchod dokončit. Slevomat naruby funguje jinak. Ten nejprve sežene lidi a spojí je do skupiny, která následně lobuje u vybrané firmy za nějakou konkrétní slevu. Jedná se o chytrý nápad, který dle našeho názoru nebude taková bomba, jako obchodní model klasického slevomatu, nicméně šanci na život zdá se že asi má. Jeho problém je v tom, že kupující nemají možnost listovat lákavými nabídkami a vybírat si konkrétní akce. Zde se musí domluvit a pak vyslat zástupce lobovat. Ten však nemusí být nutně úspěšný.

Mezi první slevový server naruby patří server AkceZ. Tento server v proběhlých akcích loboval za slevu na benzín, levnější volání u telefonních operátorů, levnější energii, levnější pojištění,  bankovní služby, levnější internet a další.

Přestože, server nejdříve sežene zájemce o produkt či službu, a pak teprve jde vyjednávat lepší podmínky, naskýtá se zde i pro samotné firmy, které chtějí nabídnout nějakou akci, prostor k výdělku. Provozovatelé webu totiž nejprve musí nějakou akci připravit. No a zde se skrývá možnost pro aktivní firmy, které takto mohou ovlivnit celý průběh akce a tudíž i její cenu. Důkaz o tom, že to tak asi pravděpodobně je, je fakt, že partnerem webu je třeba T-Mobile, Alza, Agip a další.

Tento obchodní model asi nezažije takový boom jako klasický slevomat, rozhodně však stojí za průběžný monitoring domlouvaných akcí, je to totiž další potenciálně zajímavý způsob jak přijít k v Česku tolik milovaným slevám.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..